«Дорого та довго!» – ці думки зазвичай першими виникають у голові більшості людей коли діло доходить до звернення в той чи інший сервісний центр для ремонту техніки. Давайте спробуємо взяти кожне з понять та розглянути з різних сторін на прикладі сервісних центрів, що спеціалізуються на ремонті квадрокоптерів.
У сучасному світі квадрокоптери стали не лише популярними інструментами для розваг, але й важливими засобами для використання в промислових та комерційних цілях. За останні два роки в Україні квадрокоптери набрали неабиякої популярності та стали необхідним інструментом для виконання поставлених задач на жаль саме у військовій сфері. Поява величезної кількості дронів визвала зростання попиту на якісний та швидкий ремонт та обслуговування цих складних технічних пристроїв.
Однією з найчастіших скарг від власників коптерів при зверненні до сервісного центру є висока вартість ремонту.
Чому такі високі ціни? Що впливає на вартість ремонтних послуг у сервісних центрах для квадрокоптерів?
Для відповіді на ці запитання зібрали декілька факторів що впливають на вартість саме якісного ремонту у сервісі: одним з таких факторів є необхідність спеціалізованого обладнання для проведення детальної діагностики та ремонту, яке не є дешевим. Це включає в себе осцилографи, різноманітні тестери, паяльні станції, мікроскопи та інші пристрої, необхідні для виявлення і виправлення проблем. - звісно наявності усієї цієї техніки не досить щоб виконати роботу. Без високо кваліфікованих фахівців, які мають розуміння не лише електроніки, а й механіки, аеродинаміки та програмування діла не буде. Оплата їх праці також впливає на вартість ремонту.
Ось вам і другий фактор- оригінальні запчастини та програмне забезпечення стають звісно третім фактором. Щоб забезпечити правильну роботу після ремонту використовувати необхідно саме оригінальні запчастини, які у свою чергу є дорогі і складні для пошуку, особливо якщо модель нова або рідка. Але заміна окремого модулю квадрокоптера не завжди є достатньою, потрібне і його налаштування, калібрування, встановлення програмного забезпечення, яке точно підходить до тієї чи іншої моделі.
Не будемо забувати про те, що квадрокоптер – високо технологічний пристрій, і будучи повністю справним механічно перетвориться в цеглину, якщо встановити на нього не вірне програмне забезпечення або не дотримуватися вірного алгоритму його встановлення.
Узагальнюючи, висока вартість ремонту квадрокоптерів в сервісних центрах пояснюється складністю технології, необхідністю висококваліфікованих фахівців та використанням спеціалізованого обладнання та оригінальних запчастин.
З іншого боку можна і не звертатись до сервісних центрів з усіма цими факторами і високою вартістю, а віднести свого коштовного «птаха» до так званого інженера, який працює вдома. Він не буде витрачати власні кошти на закупівлю спеціалізованого обладнання та інструментів, а придбає лише необхідне для виявлення поверхневих проблем та несправностей.
Йому не потрібно платити зарплатню кваліфікованим інженерам адже він один і забезпечити йому необхідно лише себе. Вартість запчастин також буде значно меншою так, як у більшості випадках це є запчастини що вже були у використанні, а про правильне програмне забезпечення інколи мова навіть не йде.
Звісно, звернувшись за допомогою до такого інженера вартість ремонту буде меншою і на перший погляд спокусливішою. Але якщо задуматися… Чи буде проведена детальна діагностика і виявлена істинна несправність без необхідного обладнання? Чи буде якісно виконано ремонт на основі такої діагностики? Чи існують ризики виходу з ладу квадрокоптера у самий не підходящий момент? Чи не заклинить двигун у повітрі, який зняли з іншого дрона? Чи варта та сама спокуслива ціна усіх цих ризиків?
У нинішніх реаліях власникам коптерів важливо не тільки щоб ремонт було виконано якісно та професійно, але й необхідно щоб це було швидко, як то кажуть « на вчора » Ремонт квадрокоптерів у сервісному центрі часто виявляється тривалим процесом, що може призвести до незручностей для їх власників. Однак, ця затримка не завжди є простою випадковістю, а має свої об’єктивні причини. - першою з них звісно є черга. Гарна та професійна робота завжди користується великим попитом що призводить до чергування. Скільки інженерів би не було виконати все і одразу не можливо. - другою причиною є те, що у сервісному центрі фахівці надають перевагу якості тому інколи діагностика того чи іншого «птаха» затягується. Квадрокоптери об’єднують в собі елементи електроніки, механіки та програмного забезпечення.
Для виявлення точної несправності інженерові необхідно перевірити кожен компонент дрона, провести різні заміни та перевірки, щоб зрозуміти що саме викликало несправність. - третьою причиною є час витрачений на ремонт. Відштовхуючись від результатів діагностики інколи виявляється потреба в заміні таких компонентів, яких немає в наявності, це може затримати процес ремонту через час, необхідний на пошук та доставку необхідних запчастин. Інколи ж ремонт потребує від майстра дрібної, але відповідальної роботи з платами на елементному рівні або відновлення програмного забезпечення, що в свою чергу може бути трудомістким та довгим процесом.- у сервісному центрі не вважається що ремонт завершено коли заміни запчастин виконано, коптер зібрано, програмне забезпечення встановлено.
Завершеним ремонт вважається лише тоді, коли проведений тестовий обліт. Тобто майстер повен політати на відремонтованому ним квадрокоптері, щоб перевірити на працездатність повний фунціонал коптера. Для такого польоту звісно необхідні відповідні погодні умови. Наприклад, якщо ремонт виконано сьогодні, але на вулиці опади ( дощ, сніг, туман) майстер не зможе політати та перевірити свою роботу у повітрі. В такому випадку тест переноситься на наступний день - це і є четверта причина того, чому ремонт може затягнутися. Так як лише у випадку коли жодних аномалій в роботі не виявлено квадрокоптер може бути повернений клієнтові.
Повернемося до нашого так званого інженера, що зробить дешевше. Немає жодних сумнівів в тому, що при звернені до нього за допомогою у ремонті назад можна отримати свого « птаха» значно швидше. В нього не буде величезної черги на діагностику, та і сама діагностика та виконання ремонту займе менше часу ніж у сервісі. Адже поверхнева діагностика проходить швидше, а виправлення очевидних несправності не вимагає великих витрат по часу. Стосовно ж перевірки своєї роботи та проведення тестів випадки можуть бути різні для того щоб пришвидшити повернення квадрокоптера клієнтові, наприклад перевірка функціоналу лише на робочому столі, або підняття коптеру не більш ніж 3-5м десь у подвір’ї, або ж її зовсім може не бути. Не будемо забувати про те, що він один і чим скоріше закінчить один ремонт тим швидше візьметься за інший.
Отже який висновок можна зробити?
Так, дійсно ремонт у спеціалізованому сервісному центрі може виконуватися довше та вартувати більше, але звертаючись до сервісу ви можете бути впевнені у якості виконаного ремонту та оригінальності нових замінених запчастин. В тому, що отримаєте назад свою коштовну техніку перевіреною фахівцем. В тому, що отримаєте гарантію на виконані роботи і у разі якщо ви раптом не задоволені ремонтом ви маєте повне право звернутися до того сервісу зі скаргою у межах визначеного терміну та отримати гарантійне тобто безкоштовне обслуговування. Вас вислухають, приймуть до уваги ваші зауваження та усунуть необхідну несправність якщо така дійсно буде. І це абсолютно безкоштовно.
Comments