- Привіт! Розкажи трішечки про себе. Чим ти займаєшся у Quadro Service? Що спонукало тебе обрати саме цю професію, адже для дівчини це досить не звично працювати інженером з ремонту дронів?
Привіт. Мене звати Яна, мені 21 рік. Я - інженер, ремонтую дрони. Я завжди цікавилася авіаційною електронікою, а безпілотники - це важливий інструмент для підкорення неба сьогодні. Не важливо якої ти статі та віку для того, щоб робити те, що подобається)
- Чи важко було підкорити цю професію? Є якісь вподобання? На скільки мені відомо, ти займаєшся ремонтами різних дронів різних серій?
Якщо ти усвідомлюєш для чого ти щось робиш, яке значення це матиме для тебе та для суспільства, і дійсно цього хочеш, то навчитися можна досить швидко. Я займаюся ремонтом квадрокоптерів вже досить тривалий час, і постійно навчаюся новому. Починала з дронів класу Consumer, зараз опановую Enterprise. Між ними є багато відмінностей, та принцип роботи приблизно однаковий.
- Поясни будь ласка, що являє собою серія дронів Enterprise і Consumer.
Якщо говорити про DJI, серія Enterprise представлена лінійкою квадрокоптерів Matrice, це досить габаритні коптери, оснащені великою кількістю електроніки, в більшості з них є тепловізор. Вони передбачені для моніторингу навколишнього середовища, рятувальних операцій, пошуку людей, для боротьби з тероризмом.
Квадрокоптери класу Consumer представлені лінійкою DJI Mavic першого, другого та третього покоління. Вони менші за габаритами і призначені для аерофото та відеозйомки. Незважаючи на те, що більшість моделей мають тепловізор, їхнє головне призначення полягає в забезпеченні високоякісних знімків та відео.
- Що можеш сказати про важкість ремонту кожної з них? Чи є помітні відмінності у складності відновлення цих типів БПЛА?
Різниця досить суттєва. Наприклад, візьмемо найпопулярніші сьогодні квадрокоптери Matrice 30 та Mavic 3. Mavic 3 має досить просту та логічну конструкцію. У разі пошкодження, припустимо, променя - замінюється весь промінь разом з двигуном, антеною та лініями живлення. Це займає не так багато часу, так як він є цільним. Особливістю Matrice 30 є водонепроникність, тому для забезпечення герметичності промінь складається з багатьох запчастин та є розбірним. Якщо пошкоджено карбон, то потрібно замінити саме цю запчастину, що вимагає більше зусиль та часу для зняття всіх компонентів, які тримають карбон, заміни його та повторного збирання.
- Які технічні проблеми можуть виникати при ремонті квадрокоптерів серії Matrice порівняно із серією Mavic?
Перше, що спадає на думку, це перевірка RTK антен на Matrice. Коли коптер має сильні пошкодження променів (вирвані кабелі живлення, фідер, потягнуті фази моторів), ти не можеш бути достеменно впевнений, що RTK антена, яка зовні не має пошкоджень, буде працювати. Це можна перевірити тільки тоді, коли коптер готовий до тестового польоту.
При ремонті камер для Matrice треба бути вигадливим, так як їхня конструкція та програмне забезпечення обмежують можливості ремонту. На Mavic камеру ремонтувати простіше, і для вирішення багатьох несправностей є рішення.
- Чи потребують Enterprise дрони більше спеціальних інструментів та обладнання для ремонту, ніж дрони серії Consumer?
Це дійсно так. Для Enterprise характерні інші типи гвинтів та болтів, тому потрібні різні інструменти для роботи з ними. Зважаючи на те, що вони вкриті великою кількістю лаклайту, перед відкручуванням їх обов'язково потрібно прогрівати феном. В іншому випадку ризикуєш зірвати або гвинт або його футорку. Треба багато термоусадки, вона там всюди, не так як на Mavic))
- З твоєї відповіді зрозуміло, що при ремонті Matrice є багато дрібних, але дуже важливих нюансів. Можеш навести ще декілька прикладів ситуацій, коли ремонт Enterprise дронів вимагає додаткових зусиль у порівнянні зі звичайними дронами?
Пам'ятаю коптер Matrice 300 з проламаним відсіком для встановлення акумуляторів, пошкодженими шлейфами на нижніх відеодатчиках та середньою та нижньою частиною корпусу. Для того щоб виконати заміну, довелося витратити досить багато часу, так як електроніки всередині більше: шлейфів, плат, кабелів, фідерів, датчиків. Це потребувало більше концентрації уваги для правильного укладання цього начиння в нові корпусні запчастини, щоб щось не передавити та не пошкодити, та правильно підключити все. Коли все було підключено, на декілька етапів збору, коптер увімкнули та перевірили на помилки, щоб впевнитися, що все виконано вірно. Перед польотом довелося ще калібрувати відеодатчики, це складніше, ніж на Mavic. Літати на ньому цікавіше. Однак, слід враховувати, що його габарити більші, тому швидкість та інерція у нього також будуть більші, тому літати варто обережно.
- На скільки впливають розміри Enterprise дронів на процес ремонту порівняно з компактними дронами?
Перший час досить незвично від їх розмірів, згодом звикаєш. Розміри цих коптерів виправдані. У порівнянні з Mavic, в них більша плата ESC, материнська плата, вони мають кращу систему охолодження, на відміну від Mavic, плата керування підвісом камери у них не інтегрована в материнську плату, а займає місце в корпусі, як і інші модулі. Акумулятори коптерів також набагато більші за ємністю, що вимагає збільшення розмірів та маси. Під час ремонту розміри впливають на загальний витрачений час. Там більше гвинтів, більше защіпок. Потрібно докладати більше фізичних зусиль для розбору, зберігаючи обережність, щоб нічого не пошкодити.
- Ти згадувала, що інженерам потрібно бути вигадливим, маючи справу з Matrice. Чи можеш навести ще декілька прикладів вимог до кваліфікації інженерів, які займаються ремонтом Matrice, порівняно з тими, хто працює з меншими дронами?
Потрібно розуміти принцип роботи електроніки, яку ремонтуєш, не тільки пам'ятати, як вона правильно розміщується. Це стосується як Enterprise, так і Consumer дронів, а також загалом всієї техніки, яка потрапляє до рук. Якщо ти відновлюєш фідер, то ти маєш подбати про належну ізоляцію сигнальної лінії перед пайкою екрану та не забути ізолювати його. Якщо потрібно відновити корпусну частину Matrice, то слід підбирати матеріали та спосіб відновлення таким чином, щоб зберегти його герметичність.
- Отже, підсумуємо. Ремонти серії Enterprise, представленої лінійкою коптерів Matrice, вимагають більшого розуміння принципів електроніки, більше фізичної сили та більше затраченого часу на ремонт. Так як ти займаєшся ремонтами обох типів дронів, чи можеш сказати, що подобається тобі більше? Чи не складно тобі ремонтувати більш габаритні дрони, адже вони вимагають більших фізичних зусиль?
Мені подобається обидва типи коптерів. Ремонт Enterprise дронів, таких як Matrice, дуже цікавий. Я тільки почала для себе їх відкривати і можу сказати, що там багато ще невідомих мені нюансів, про які я обов'язково дізнаюся. З кожним наступним ремонтом стає простіше виконувати деякі дії стосовно коптерів, розраховуєш, скільки сили потрібно докласти для того, щоб нічого не пошкодити, розумієш, як зручно виконувати роботу над ним, як поставити, повернути. Це досвід. Колись і Mavic 3 видавався складним. Та і є привід тренуватися 😊
Comments